Psaní PR článků na internetu má v zásadě 2 důvody:
- SEO optimalizace webu.
- Komunikace s lidmi a svými zákazníky.
Psaní PR článků se v dnešní době degradovalo pouze jako součást SEO optimalizace webových stránek. A jako velmi úspěšná součást SEO optimalizace, kdy napsáním jednoho PR článku získáte poměrně dost zpětných odkazů, které jsou tématické a týkající se přímo wašeho webu. T o vyhledávače samozřejmě hodnotí velmi dobře.
Bohužel PR články zřejmě vznikly ze zcela jiného důvodu, kterým je komunikace s širokou veřejností. Teprve později se začaly využívat i pro účely optimalizace. Co přesně je PR si můžete přečíst například zde na wikipedii.
PR článek by tedy neměl být jen prostředek pro získání zpětných odkazů ale měl by mít i svou informační hodnotu. Především jde o to prezentovat sebe, své služby a ukázat se lidem na internetu. Zpětný odkaz by měl být jen příjemným bonusem, který pomůže webu i ve vyhledávání.
Už jen z definice zkratky PR by mělo být zřejmé že PR článek není nic jiného než jen další forma komunikace s lidmy potažmo s Vašimi zákazníky.
Jaké jsou výhody PR článku z pohledu SEO optimalizace?
- PR článek je tématický a pokud jej umístíte na whodný web, pak je velmi dobře hodnocen.
- Získáte poměrně hodně zpětných odkazů.
- PR webů je spousta a můžete tak článek umístit na více z nich.
Jaké jsou výhody z pohledu komunikace se zákazníky?
- V PR článku můžete uvést Vaši aktuální nabídku, výroční zprávy nebo plány do budoucna.
- Jakýkoli člověk na internetu se k těmto informacím snadno dostane.
- PR články budují důvěru mezi Vašimi zákazníky a Vámi.